آی‌فون‌های مجهز به دوربین دوگانه به نقض حق ثبت اختراع متهم شدند

کمپانی اسرائیلی Corephotonics در زمینه فناوری دوربین فعالیت می‌کند. این کمپانی اخیرا دادخواستی را علیه اپل مطرح نموده و ادعا کرده است که آی‌فون‌های فعلی با استفاده از فناوری دوربین دوگانه، چندین مورد از حقوق ثبت اختراع را نقض می‌کنند.

کمپانی اسرائیلی طی سالیان مختلف چندین دادخواست حقوقی را به ثبت رسانده است و آخرین مورد نیز تلاش دیگری جهت سروسامان دادن به وضعیت این شرکت است. براساس اظهارات Corephotonics، دو کمپانی از سال 2012 مشغول مذاکره هستند و طی این سال‌ها Corephotonics در زمینه ماژول‌های دوربین دوگانه با تیم مهندسی اپل به‌طور مفصل بحث نموده است.

علاوه بر این پیش‌تر و در سال 2012، اپل مجوز دسترسی به لنز تله‌فوتو 5 مولفه‌ای را دریافت کرد و در سال 2014 از بردها و لنزهای تست، فایل‌های شبیه‌سازی یک بلک باکس برای طراحی لنز به‌همراه نرم‌افزار شبیه‌ساز و نمونه‌های سیستمی اولیه بهره‌مند شد. دادخواست حقوقی ادعا می‌کند که این اقدام برای توسعه ماژول‌های دوربین در آی‌فون‌های امروزی بسیارمهم بوده است.

اپل در سال 2016 و پیش از حصول توافق با کمپانی Corephotonics، گوشی آی‌فون 7 پلاس خود را روانه بازار کرد. در واقع 1 ماه پیش از عرضه این هندست، یکی از مقامات عالی‌رتبه Corephotonics به منظور ادامه مذاکرات همکاری میان 2 کمپانی بار دیگر به شرکت اپل مراجعه کرد؛ اما به هیچ‌گونه موفقیتی دست نیافت.

سپس کمپانی فعال در زمینه فناوری دوربین، نخستین دادخواست حقوقی نقض اختراع خود را در نوامبر 2017 مطرح کرد و پس از بررسی ماژول دوربین هندست‌های آی‌فون 7 پلاس و آی‌فون 8 پلاس ادعا کرد که فناوری زوم مورد استفاده در این اسمارت‌فون‌ها به پتنت‌های شرکت Corephotonics وابستگی دارد.

در ادامه، دومین دادخواست حقوقی در آوریل سال 2018 مطرح شد و گوشی آی‌فون X را هدف قرار داد. این در حالیست که دادخواست امروز در رابطه با آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس مطرح شده و ادعا می‌کند که اپل نیز از نقض حق ثبت اختراع مطلع بوده است.

در این‌جا بایستی به یک نکته جالب‌توجه اشاره کرد که سامسونگ با انعقاد قراردادی به ارزش 150 میلیون دلار، شرکت Corephotonics را خریداری نموده است. اما هیچ‌یک از شرکت‌های مذکور در این زمینه، بیانیه رسمی صادر نکرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH