گلکسی فولد

تاریخ دقیق عرضه سامسونگ گلکسی فولد رسما اعلام شد

همانطور که در جریان هستید سامسونگ گلکسی فولد ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۵ آوریل امسال عرضه شود، اما به علت مشکلانی که به وجود آمد ارایه آن به تعویق افتاد. حالا این گوشی تاشو، در برنامه زمان‌بندی رسمی جدید خود قرار است در روز ۶ سپتامبر در کره جنوبی عرضه گردد. مشتریان آمریکایی نیز به گفته یکی از عوامل سامسونگ چند هفته بعد از این تاریخ به هندست دسترسی خواهند داشت. سایر کشورهایی که گلکسی فولد را دریافت خواهند کرد شامل فرانسه، آلمان، سنگاپور و انگلیس می‌شود. گوشی، در دو رنگ مشکی و نقره‌ای ارایه خواهد شد.

بعد از معرفی هندست انعطاف‌پذیر Royale FlexPai در سال گذشته، انتظار می‌رفت که سامسونگ اولین سازنده بزرگ گوشی هوشمند باشد که یک گوشی تاشو روانه بازار می‌کند. اما درست چند روز قبل از عرضه گلکسی فولد، سامسونگ توسط ارزیاب‌های خود متوجه مشکلاتی در برخی از دستگاه‌ها شد و همین موضوع باعث شد که شرکت تصمیم بگیرد زمان ارایه آن را به تعویق بیندازد. ماجرا از این قرار بود که تعدادی از ارزیاب‌های سامسونگ که مسئول بررسی گوشی‌ بودند، پوشش پلاستیکی روی نمایشگر ۷.۳ اینچی آن را به خیال اینکه کاور محافظ صفحه نمایش است، کنده بودند و همین کار باعث از کار افتادن دستگاه‌ها شده بود. مشکل دیگر، مربوط به لولا بدنه گلکسی فولد می‌شد که وجود بازشدگی‌هایی در بالا و پایین آن باعث ورود اشیای ریز خارجی به داخل گوشی و در نتیجه برآمدگی نمایشگر داخلی آن شده بود.

قیمت سامسونگ گلکسی فولد همچنان ۱۹۸۰ دلار است

اوایل ماه جولای امسال، دی‌جی کو، مدیر اجرایی سامسونگ الکترونیکس، قبول کرد که در عرضه گلکسی فولد عجله کرده‌اند. او به جای سرزنش ارزیاب‌های شرکت، از آنها تشکر کرد که باعث آشکار شدن مشکلات هندست شده بودند. در نتیجه تاخیر به وجود آمده، پیش‌سفارش‌های گلکسی فولد توسط AT&T ،T-Mobile و Best Buy لغو شد. برای حل مشکلات دستگاه، لبه‌های پوشش پلاستیکی روی نمایشگر، به زیر حاشیه‌های گوشی تو داده شد تا دیگر امکان کنده شدن آن وجود نداشته باشد. همچنین شرکت AT&T، برگه راهنمای هندست جهت استفاده کاربران را اصلاح کرد و هشدارهایی را درباره پوشش مذکور به آن اضافه نمود. ضمن اینکه، بازشدگی‌های موجود در بالا و پایین لولاها پوشانده شدند تا اجسام ریز خارجی به داخل دستگاه راه پیدا نکنند. همچنین یک سری لایه‌ فلزی در زیر نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ تعبیه شد تا استحکام آن افزایش یابد. شرکت در ماه جولای اعلام کرده بود که گلکسی فولد را در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد و حالا تاریخ ۶ سپتامبر را برای این منظور در نظر گرفته است.

دی‌جی کو طی اظهارنظری گفته است، گلکسی فولد دستگاهی است که همه حصارهای طراحی سنتی اسمارتفون‌ها را به مبارزه طلبیده است. حالا ما به خاطر عرضه این تکنولوژی موبایلی پیشرو بسیار هیجان‌زده هستیم. مشتریان گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر به صفحات نمایش بزرگ پاسخ مثبت داده‌اند و فرم فکتور انقلابی گلکسی فولد یک نمایشگر بزرگ‌تر و فوق‌العاده‌ای را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. این همان چیزی است که ما آن را نوآورهای خلاقانه عملی‌شده در یک تجربه موبایلی جدید می‌نامیم.

گلکسی فولد از یک صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل بهره می‌برد که موقع باز شدن، به یک نمایشگر ۷.۳ اینچی با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ پیکسل تبدیل خواهد شد. درباره مشخصات داخل گوشی می‌توان به یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. ست‌آپ دوربین سه‌گانه پشت هندست، شامل یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.5 و f/2.4 و لرزش‌گیر OIS، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید می‌شود. رابط کاربری OneUI سامسونگ، همه المان‌های قابل لمس را به پایین نمایشگر انتقال داده و دیگر نیازی به کار زیاد با انگشت جهت اجرای برنامه‌ها نخواهد بود. به‌علاوه یک نسخه 5G گلکسی فولد نیز برای عرضه در بازار ارایه خواهد شد.

در مدت زمانی که عرضه گلکسی فولد به تعویق افتاد به نظر می‌رسید که هواوی میت X زودتر از این گوشی روانه بازار خواهد شد. اما هواوی هم با گوشی تاشو خود مشکلاتی داشت و او هم نتوانست دستگاه جدید خود را به موقع در اختیار مشتریان قرار دهد. با این‌حال به نظر نمی‌رسد که میت X زودتر از ماه نوامبر عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH