سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی S11 خود احتمالا از فناوری جدید دوربین اپل کپی‌برداری خواهد کرد

طی ماه گذشته و تنها چند روز پس از عرضه هندست‌های سری گلکسی نوت 10 توسط سامسونگ، یک شخص خبرچین با نام Ice Universe) UniverseIce@) در خصوص خریداری یکی از مدل‌های جدید به مشتریان علاقه‌مند هشدار داد. این خبرچین در یک توئیت اعلام کرد که “دوربین گلکسی S11 دارای قابلیتی خواهد بود که پیش از این هرگز مشاهده نشده است. به طرفداران سامسونگ که برای کیفیت دوربین گوشی خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند توصیه می‌شود تا از خریداری نوت 10 صرف‌نظر نمایند. در ادامه Ice Universe با انتشار توئیت دیگری طی هفته گذشته، پیرامون اظهارات خود در ماه آگوست توضیحاتی را مطرح کرد. به گفته این خبرچین، سامسونگ مشغول توسعه مشخصه‌ای مشابه با Deep Fusion اپل است. غول کوپرتینویی اخیرا از این فناوری برای سیستم دوربین آی‌فون‌های سال 2019 خود رونمایی کرد.

به‌طور کلی، Deep Fusion از 9 تصویر مختلف استفاده می‌کند. 4 تصویر با نورپردازی سریع و 4 تصویر دیگر نیز حتی پیش از فشردن دکمه شاتر ثبت می‌شوند. با فشردن دکمه شاتر، تصویری با نورپردازی بلندمدت ثبت خواهد شد. ظرف مدت 1 ثانیه، موتور عصبی تراشه A13 بیونیک، تصاویر ثبت شده را تحلیل نموده و به منظور ایجاد تصویری با بهترین سطح جزئیات و کم‌ترین حد نویز ممکن به بررسی 24 میلیون پیکسل مختلف خواهد پرداخت. مشخصه +HDR اسمارت‌فون پیکسل 3 نیز تعدادی از عکس‌های ثبت شده (شامل 15 فریم) را با یکدیگر ادغام می‌کند؛ اما به منظور تولید تصویر نهایی بر روی چندین نورپردازی مختلف عملیات میانگین‌گیری را انجام می‌دهد. اپل خاطرنشان کرده که Deep Fusion نخستین فناوری است که فرآیند تولید تصویر نهایی را به موتور عصبی محول می‌کند.

در صورت صحت اظهارات Ice Universe احتمالا شاهد ارتقا چشمگیر دوربین‌های پشتی سری سامسونگ گلکسی S11 خواهیم بود. انتظار می‌رود که هندست‌های این سری در ماه فوریه و ضمن برگزاری رویداد MWC 2020 معرفی شوند. این مراسم از روز دوشنبه 24 فوریه تا پنجشنبه 27 فوریه برگزار خواهد شد. بدین‌ترتیب می‌توان از روز 23 فوریه به‌عنوان زمان احتمالی معرفی سری گلکسی S11 یاد کرد.

ظاهرا سامسونگ در سری گلکسی S11 سال آینده خود از مشخصه‌ای مشابه با فناوری Deep Fusion اپل بهره خواهد برد

در عین‌حال هندست‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4، یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و یک دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی هستند. در حال حاضر روشن نیست که آیا تولیدکننده کره‌ای در اسمارت‌فون گلکسی S11e نیز از مشخصه مشابه با Deep Fusion بهره خواهد برد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH