جزئیات و تصاویر جدید اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4XL منتشر شد

تاکنون اخبار فراوانی پیرامون اسمارت‌فون‌های آینده گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4XL به گوش رسیده است. موضوع جالب‌توجه این‌که بیش‌تر این اخبار از جانب خود گوگل منتشر شده است و اکنون احتمالا بسیاری از کاربران مایل هستند که تا روز 15 اکتبر از سایر اخبار باقی‌مانده مطلع شوند. غول جستجوگر در این تاریخ اقدام به برگزاری رویداد آینده Made by Google می‌کند و 2 هندست مذکور در واقع ستارگان این مراسم خواهند بود. دستگاه مذکور سفیدرنگ بوده (بر اساس شایعات، رنگ‌های مشکی و نارنجی سایر گزینه‌های رنگی موجود را تشکیل می‌دهند) و Nextrift به جزئیات بیش‌تری در خصوص این هندست اشاره کرده است.

نمایشگر آمولد 6.23 اینچی پیکسل 4XL از نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. این مشخصه Smooth Display نام‌گذاری شده و با فعال‌سازی آن تنها اپلیکیشن‌هایی که از نرخ نوسازی بالاتر پشتیبانی نمی‌کنند با سرعت پایین‌تری عمل خواهند کرد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که گوگل از به‌کارگیری پلتفرم موبایلی اورکلاک شده اسنپ‌دراگون 855 پلاس در هندست‌های جدید خود امتناع ورزیده است. در عوض اسمارت‌فون پیکسل 4XL از ورژن غیرپلاس این تراشه به‌همراه رم 6 گیگابایتی بهره خواهد برد. مدل تهیه شده توسط وب‌سایت Nextrift دارای 128 گیگابایت حافظه‌داخلی به‌همراه یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی بود.

فیس آنلاک تنها مشخصه امنیت بیومتریکی در پیکسل 4XL به‌شمار می‌رود

از آن‌جا که دستگاه تهیه شده توسط وب‌سایت Nextrift نسخه ماقبل نهایی نرم‌افزار را اجرا می‌کند؛ لذا بدون استفاده از روش pinch-to-zoom بر روی نمایشگر، دوربین قادر به دسترسی به لنز تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی در پشت دستگاه نخواهد بود. بعلاوه مشخصه Motion Sense که بر پایه تراشه ردیاب Soil عمل می‌کند نیز از دسترس کاربران خارج بود. با فعال‌سازی مشخصه مذکور در برخی بازارهای خاص، Motion Sense به کاربران امکان خواهد داد تا با استفاده از ژست‌های حرکتی دست خود به تعویض آهنگ‌ها، رد تماس‌ها، قطع صدای هشدارها و سایر اقدامات بپردازند.

گزینه‌های فیس آنلاک بر روی نرم‌افزار ماقبل نهایی اسمارت‌فون پیکسل 4XL

فیس آنلاک تنها مشخصه امنیت بیومتریکی در پیکسل 4XL به‌شمار خواهد رفت. در این دستگاه از اسکنر اثرانگشت فیزیکی یا حتی نمونه یکپارچه با نمایشگر آن هیچ خبری نیست. پیش‌تر اپل به استفاده از سامانه فیس آی‌دی بسنده کرد و اکنون گوگل نیز با پیروی از این رویکرد، تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار داده است. اجرای فرآیند احرازهویت مستلزم قرارگیری سر کاربر در یک محدوده دایروی‌شکل است؛ پدیده‌ای که نمونه مشابه آن پیش‌تر در خصوص سیستم فیس آی‌دی آی‌فون و کاربران هندست‌های اپلی مشاهده شد. فیس آنلاک برخلاف ورژن ارتقایافته فیس آی‌دی در صورت قرارگیری گوشی بر روی میز و نگاه کردن کاربر به آن از سمت پایین عمل نخواهد کرد. کاربران پیکسل 4XL با تنظیم مشخصه فیس آنلاک قادر به بازگشایی قفل گوشی، ورود به برنامه‌های مختلف و احرازهویت مالک گوشی برای پرداخت‌های موبایلی خواهند بود. گزینه دیگر به کاربران امکان خواهد داد تا پس از اتمام کار سیستم فیس آنلاک مستقیما به آخرین صفحه پیش‌تر مشاهده شده هدایت شوند. بعلاوه کاربران قادر به اعمال تنظیماتی هستند که باز بودن چشمان مخاطب هنگام استفاده از فیس آنلاک را به امری الزامی تبدیل می‌کند.

گوگل نهایتا موفق شد از شر ناچ عریض و نه‌چندان محبوب مورد استفاده در اسمارت‌فون پیکسل 3XL خلاص شود؛ در نتیجه این‌بار شاهد به‌کارگیری حاشیه فوقانی بزرگ جهت استقرار تراشه Motion Sense و حسگرهای موردنیاز برای سیستم تشخیص چهره هستیم. نمایشگر پیکسل 4XL از نسبت ابعاد 19:9 و رزولوشن 1440 در 3040 پیکسلی برخوردار است. در نتیجه نمایشگر این گوشی در مقایسه با مدل سال گذشته کمی باریک‌تر و کشیده‌تر است. پیکسل 3XL مجهز به نمایشگری با نسبت ابعاد 18.5:9 بود.

نمایشگر پیکسل 4XL دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهد بود

بسیاری از مشخصات هندست کوچک‌تر پیکسل 4 مشابه برادر بزرگ‌تر آن است. اما بر اساس پیش‌بینی‌ها این گوشی از یک نمایشگر آمولد 5.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل و نسبت ابعاد 19:9 بهره خواهد برد. همچنین پیکسل 4 احتمالا با یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار خواهد شد.

هر 2 هندست پیکسلی به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 10 عرضه خواهند شد و قیمت‌گذاری آن‌ها نیز احتمالا مشابه هندست‌های سری پیکسل 3 سال گذشته خواهد بود. بنابراین پیکسل 4 با برچسب قیمتی 799 دلار و بالاتر عرضه می‌شود و پیکسل 4XL نیز با قیمت‌گذاری پایه 899 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH