چگونه حالت دارک مود را در Google Docs فعال کنیم؟

در حالت پیش‌فرض و در اکثر مواقع، Google Docs از تم روشن استفاده می‌کند، اما جهت فعال کردن دارک مود در Google Docs اندروید، آیفون، آیپد و حتی در گوگل کروم، روشی ساده وجود دارد که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.

این آموزش بر مبنای Google Docs نوشته شده، اما می‌توانید گام‌های زیر را در Google Sheets و Google Slides نیز پیاده‌سازی کنید.

نحوه فعال کردن دارک مود در Google Docs گوگل کروم

در نسخه ویندوز، مک و لینوکس مرورگر گوگل کروم می‌توانید حالت تاریک را برای Google Docs خود فعال کنید، اما باید به یاد داشته باشید که این کار باعث می‌شود تا تم تاریک بر روی تمامی وب‌سایت‌های دیگر نیز اعمال شود. پیش از طی کردن گام‌های زیر، باید به یاد داشته باشید که این ویژگی با استفاده از یک Chrome flag قابل فعال‌سازی است.

نکته: این ویژگی در دسترس همگان قرار ندارد. شاید Flagها به هر دلیلی درست کار نکرده و در نتیجه عملکرد مرورگر شما را مختل کنند. بنابراین با مسئولیت خود باید Flagها را فعال کنید.

در نوار آدرس موجود در بالای مرورگر گوگل کروم خود باید عبارت “chrome://flags” را تایپ کنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

سپس باید با استفاده از نوار جست‌و‌جو در بالا، عبارت “Force Dark Mode” را جست‌و‌جو کنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

بر روی منوی کشویی موجود در کنار گزینه “Force Dark Mode for Web Contents” کلیک کرده و سپس “Enabled” را انتخاب کنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

در ادامه پیغامی را مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید که باید جهت اعمال تغییرات، مرورگر خود را مجددا اجرا کنید. کارهای در حال انجام خود را ذخیره کرده و سپس بر روی “Relaunch” کلیک کنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

اکنون اگر به وب‌سایت Google Docs بروید، آنگاه خواهید دید که رنگ صفحه به‌صورت سیاه بوده و رنگ نوشته‌ها نیز، سفید است.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش ایجاد و ویرایش جدول در Google Docs

فعال کردن حالت تاریک در Google Docs اندروید و آیفون

با استفاده از اپلیکیشن Google Docs اندروید و آیفون می‌توانید سریعا در بین تم‌های روشن و تاریک، جابجا شوید. اگر دارک مود را به‌صورت سیستمی و برای کل گوشی فعال کرده باشید، آنگاه حالت تاریک نیز به‌صورت خودکار در اپلیکیشن Google Docs شما فعال خواهد شد. به هر حال اگر می‌خواهید که این حالت را فقط بر روی اپلیکیشن Google Docs فعال کنید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید.

اپلیکیشن Google Docs را اجرا کرده و سپس در گوشه بالا سمت چپ، منوی همبرگری را لمس کنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

سپس باید گزینه “Settings” را انتخاب نمایید.

اکنون باید “Theme” را برگزیده تا بدین ترتیب بتوانید حالت تاریک را فعال کنید. این گزینه بر روی دستگاه‌های اندرویدی، “Choose Theme” نام دارد.

گزینه “Dark” را انتخاب کنید.

اکنون تمامی اسناد شما در Google Docs، در حالت دارک مود باز خواهند شد. البته اگر بخواهید، آنگاه بازهم می‌توانید اسناد خود را در تم روشن نیز مشاهده کنید. جهت انجام این کار، یک سند را در Google Docs باز کرده و سپس در گوشه بالا سمت راست، بر روی آیکون سه-نقطه، ضربه بزنید.

فعال کردن دارک مود در Google Docs

گزینه “View in Light Theme” را فعال کنید.

اکنون تمامی اسناد Google Docs شما به حالت روشن تغییر وضعیت داده، در حالی که خود اپلیکیشن همچنان در حالت تاریک باقی می‌ماند.

2 در مورد “چگونه حالت دارک مود را در Google Docs فعال کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH