مشخصه حذف پیام‌ها در واتساپ به‌زودی از گزینه‌های زمانی بیش‌تری پشتیبانی خواهد کرد

در حال حاضر سرویس پیام‌رسان تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک موسوم به واتساپ به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت تمایل پیام‌های خود را 7 روز پس از ارسال ‌آن‌ها به‌طور خودکار حذف نمایند. WABetaInfo یکی از وبسایت‌های فعال در زمینه پوشش اخبار مرتبط با واتساپ محسوب می‌شود. این رسانه گزارش می‌دهد که پلتفرم مذکور احتمالا به‌زودی از قابلیت‌ جدیدی بهره‌مند خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که واتساپ سرگرم تست گزینه جدیدی است که امکان حذف خودکار پیام‌ها 24 ساعت پس از ارسال آن‌ها را فراهم می‌کند. فرآیند توسعه این مشخصه حدودا 1 ماه زمان برده و اگرچه تصویر اسکرین‌شات آپلود شده توسط وبسایت WABetaInfo صرفا از تست قابلیت فوق روی یک دستگاه آی‌فون حکایت دارد؛ اما این مشخصه احتمالا در دسترس کاربران گجت‌های اندرویدی نیز قرار می‌گیرد.

با این‌حال هنوز مشخص نیست که ورژن جدید واتساپ دقیقا چه زمانی منتشر خواهد شد.

قابلیت حذف خودکار محتوا نخستین بار با اپلیکیشن اسنپ‌چت به محبوبیت دست یافت و پیام‌‌رسان‌های رقیب واتساپ نظیر سیگنال و تلگرام نیز امکان ارسال پیام‌ها با قابلیت حذف خودکار را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. مشخصه جدید توئیت‌ها موسوم به Fleets نیز عملکردی مشابه را ارائه می‌دهد.

سال گذشته واتساپ این قابلیت جدید را در پیام‌رسان خود عرضه کرد. در آن مقطع زمانی اعلام شد که مشخصه مذکور با گزینه حذف پیام‌های ارسالی پس از 7 روز آغاز به‌کار نموده و به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که گفتگوهای آن‌ها با وجود حفظ کاربرد خود جنبه دائمی ندارند. بنابراین کاربر موضوع گفتگوی سابق خود را فراموش نمی‌کند. چنین پدیده‌ای نشان می‌دهد که واتساپ قصد داشته تا گزینه‌های بیش‌تری را عرضه نماید و این موضوع ابدا مایه تعجب نیست.

 


واتساپ پیش‌تر اعلام کرده که روی گزینه‌ جدید حذف خودکار پیام‌ها کار می‌کند

گزینه جدید احتمالا به آیتم 7 روزه فعلی اضافه شده و به شکلی مشابه عمل خواهد کرد. پست‌های درون یک چت شامل تصاویر و ویدیوها پس از یک دوره زمانی از پیش تعریف شده به‌طور خودکار حذف می‌شوند و مدیران گروه قادر به خاموش یا روشن کردن گزینه مربوط به حذف پیام‌ها در چت‌های گروهی هستند. با این‌حال برای جلوگیری از کپی‌برداری یا عکس‌برداری اسکرین‌شات مخاطبان از پیام‌های شما هنوز هیچ راهی وجود ندارد. بنابراین شخصا بایستی جانب احتیاط را رعایت نمایید.

2 در مورد “مشخصه حذف پیام‌ها در واتساپ به‌زودی از گزینه‌های زمانی بیش‌تری پشتیبانی خواهد کرد”

  1. اینکه حذف میکنی و مینویسه حذف کرای خیلی مزخرفه خب طرف خیلی بیشتر کنجکاو میشه که چی نوشتی ?‍♂️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH