معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای دوچرخه سواران

در این مطلب 4 اپلیکیشن و برنامه کاربردی و پرطرفدار برای دوچرخه سواری در شهر یا جاده را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوچرخه سواری یکی از بهترین و ساده‌ترین ورزش‌ها برای عموم مردم است. ورزشی که همه می‌توانند انجام دهند و حتی کشورهای مختلف در تلاش هستند تا فرهنگ دوچرخه سواری را به عنوان یک شیوه متداول حمل و نقل جای بیندازند.

برای دوچرخه سوای تنها به یک دوچرخه با کیفیت و انگیزه لازم برای ورزش نیاز دارید. البته داشتن لوازم ایمنی مانند یک کلاه خوب نیز برای دوچرخه سواری الزامی است.

اما برای آن که یک تجربه کامل، جذاب و به‌یادماندنی از دوچرخه سواری داشته باشید، داشتن چند برنامه و اپلیکیشن مناسب دوچرخه سواری نیز کمک کننده خواهد بود.

اپلیکیشن‌های دوچرخه سواری بیشتر در حوزه‌های مسیریابی و پایش میزان فعالیت شما تولید شده‌اند و دارای امکاناتی هستند که دوچرخه سواران در هنگام دوچرخه سواری بتوانند با این اپلیکیشن‌ها کار کنند و مشکلی برایشان به وجود نیاید.

ما در این مطلب می‌خواهیم 5 برنامه و اپلیکیشن مناسب دوچرخه سواری را برای اندروید و iOS معرفی کنیم، اگر شما دوچرخه دارید و می‌خواهید با اپلیکیشن‌های موبایلی تجربه دوچرخه سواری خود را بهبود ببخشید، با ادامه این مطلب همراه آی‌تی‌رسان باشید:

اپلیکیشن Strava

برنامه Strava توسط ورزشکاران برای ورزشکاران تولید شده است. این برنامه در واقع یک شبکه اجتماعی است که شما را با ورزشکاران دیگر از سراسر جهان آشنا می‌کند. در این برنامه می‌توانید با GPS تمامی فعالیت‌های دوچرخه سواری خود را ضبط و پایش کنید.

دیتا‌های دریافتی از شما توسط اپلیکیشن Strava به بخش‌های مختلف مانند مسافت، قدرت، ارتفاع و غیره تقسیم بندی می‌شود، سپس شما می‌توانید این موارد را با دوستان ورزشکار خود به اشتراک بگذارید.

برنامه دوچرخه

در این اپلیکیشن می‌توان مسیرهای مختلف را برای دوچرخه سواری انتخاب کرد. همچنین خود برنامه با پیشنهاد دادن مسیرهای جدید تلاش می‌کند تا مسیر هر روزه شما تکراری نشود. کاربران Strava می‌توانند مسیرهای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و به آن‌ها پیشنهاد دهند.

تعیین هدف و شرکت در چالش‌های روزانه از قابلیت‌های اپلیکیشن مخصوص دوچرخه سواری Strava است. این برنامه بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و امتیاز 4.4 را از کاربران گوگل‌پلی دریافت کرده است.

برنامه دوچرخه

برنامه MapMyRide

این اپلیکیشن دقت بیشتری بر روی دوچرخه سواری دارد و رکوردهای شما را به خوبی پیگیری و پایش می‌کند. برنامه MapMyRide با دقت مسیر رفت و آمد روزانه شما را پیگیری می‌کند و مسیرهای جدیدی به شما پیشنهاد می‌دهد، شما می‌توانید برنامه‌های جدید را انتخاب یا برای دوچرخه سواری بعدی ذخیره کنید.

برنامه دوچرخه

برنامه MapMyRide تمام آمارهای مربوط به سرعت، مسافت، پایداری، ارتفاع و کالری سوزانده شده را رصد می‌کند. در این برنامه نیز چالش‌ها و اهداف روزانه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مهارت دوچرخه سواری خود را افزایش دهید و کالری بیشتری بسوزانید. این برنامه بیش از 5 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز 4.6 را از کاربران دریافت کرده است.

برنامه دوچرخه

برنامه BUSBY

اپلیکیشن BUSBY کارکردی متفاوت نسبت به برنامه‌های معرفی شده دارد. این برنامه بیشتر به مقوله ایمنی سفر با دوچرخه و به طور کلی دوچرخه سواری پرداخته و مناسب افرادی است که مسافت‌های طولانی بین شهری را با دوچرخه طی می‌کنند.

برنامه دوچرخه

این برنامه گزارش‌های متعددی در خصوص وضعیت تصادف و خطر جاده‌ها به شما گوش‌زد می‌کند. اما مهم‌ترین قابلیت آن در خصوص آغاز عملیات نجات دوچرخه‌سوار است، به طوری که در صورت بروز حادثه یا تشخیص توقف نامتعارف، برنامه از شما می‌پرسد که حالتان خوب است یا خیر، شما 30 ثانیه فرصت دارید تا به اپلیکیشن پاسخ دهید در غیر این صورت هشدار رخ دادن حادثه و مکان شما برای افرادی که شما به عنوان افراد اضطراری تعیین کرده‌اید، ارسال می‌شود تا آن‌ها بتوانند شما را از حادثه نجات دهند.

این برنامه صرفا برای دوچرخه سواران نیست و دوندگان، موتورسواران و اسکوترسواران نیز می‌توانند از قابلیت هشدار حادثه این اپلیکیشن استفاده کنند. این برنامه تاکنون سه نفر را از مرگ حتمی نجات داده و به کمک مصدومان بسیاری در حادثه‌ها و تصادفات جاده‌ای ‌آمده است. این اپلیکیشن بیش از 5 هزار بار دانلود شده و امتیاز 3.4 را دریافت کرده است.

برنامه دوچرخه

اپلیکیشن Komoot

برنامه Komoot به طور اختصای برای دوچرخه سواری در طبیعت، جنگل و به ویژه کوهستان ساخته شده است. این برنامه بهترین مسیر‌ها را برای دوچرخه سواری در طبیعت پیشنهاد می‌دهد و حتی می‌توان تصاویر جاده یا مراکز مستقر در جاده مانند رستوران یا کافه را نیز در نقشه‌های Komoot مشاهده کرد. این برنامه پس از مسیربابی تمام جزئیات مسیر مانند مسافت، ارتفاع، پستی و بلندی‌ها، پیش‌بینی زمان رسیدن به مقصد و سرعت مطمئن برای تردد در مسیر را به شما نشان می‌دهد.

برنامه دوچرخه

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه آن است که در یک منطقه امکان دانلود نقشه آفلاین تمام مسیرهای اطراف آن منطقه را به شما می‌دهد تا در صورت قطع اینترنت بتوانید از نقشه‌های آفلاین استفاده کنید و در هر حالت به مسیریابی خود ادامه دهید. این برنامه بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و امتیاز 4.5 را از کاربران دریافت کرده است.

برنامه دوچرخه

برنامه دوچرخه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH